Monday 23 May 2011

Kesucian masjid diperkosa: khutbah dh mcm ceramah politik


Sejak Selangor ditadbir pakatan haram banyak kejadian pelik2 berlaku yang tk pernah terlintas kt fikiran bleh terjadi. Kiranya tak tercapai akalmu la. Sebelum tkde la plak kn.  Salah satunya ialah kesucian masjid diperkosa oleh juak2 haram ni dan berlaku di masjid ditempat aku.  Kt tempat lain aku ad dgr seperti laporan akhbar utusan kejadian yang sama terjadi di ampang.  

Kejadian berlaku 2 jumaat lepas dimana seperti biasa la aku solat jumaat di masjid kg aku yg dinamakan masjid al-muhsinin.  Imam yang bertugas menyampaikan khutbah merupakan org baru kt kg aku. Dia ni menantu salah sorang penduduk kg yang dihormati la kt kg aku ni.  Disebabkan dia ni kelulusan sekolah arab maka dia dilantik la sebagai imam muda.

Nak dijadikan ceghita mmg die ni sejak ditugaskan membaca khutbah mmg suka la wat skrip dia sendiri walaupun pihak jais dah menyelaraskan tajuk khutbah untuk setiap jumaat adalah sama di seluruh Selangor.  Dia ni kalau baca khutbah mesti cerita pasal system islam, maksiat, dan dalam pada tu akan disalahkan kerajaan pada setiap kali die baca khutbah.

Tapi baru2 ni je dia terlebih emosi ketika ceghita pasal kes anwar ngan chinadoll dan kes liwat die sampai terjerit nak mempertahankn bahawa itu fitnah dengan cerita psl hokum qazaf pastu hamper 30 minit tk habis2.  Jemaah plak dh tk senang duduk ad plak beberapa  jemaah aku nmpk menjeling2  berkerut2 pkir pe yg imam merepek ni dan bisik2 same diorang,  tk dpt pahala jumaat la diorang kali ni.

Kemuncaknya ad  seorang jemaah dr saf belakang menjerit kt imam lebih kurang gini la “woi ko ceghita ape ni?” lebih kurang cmtu la aku tk bpe dgr sgt dan beberapa jemaah suh imam tu berenti. Tp dgn semangat y die teruskan  sampai dh melalut ntah pape ntah sampai die tatau pe die ckp. Cm dh gabra aku nengok imam ni smpai suara die tersekat2. Baca doa pn ulang2 dan tk baca selawat di akhir doa. Pkl 2.00pm baru tamat khutbah.

Nak pengaruh org p la ceramah politik nun jgn la masjid dijadikan gelanggang politik plak. Org nk dtang masjid bukan nk dgr cite2 politik cenggini yang boleh memecahkan umat tp nak solat dan majlis ilmu tp disajikn plak dgn cerita jijik cmni.  Org dh muak la. (kejadian berlaku di masjid al-muhsinin kg sg kandis seksyen 36 shah alam).

-bocahgandis-

3 comments:

  1. Salam Perjuangan,

    Blog saudara telah dilinkkan ke blog saya, semoga kita boleh bertukar pendapat bagi memulihkan politik orang Melayu.

    ReplyDelete
  2. Salam Perjuangan,

    JUTAAN TERIMA KASIH kerana sudi melayari blog saya.

    Penulisan dan isu yang anda ketengahkan amat saya kagumi.

    Melayu CinDia
    Blogger Gelombang Rakyat

    ReplyDelete
  3. http://anakbagandatoh.blogspot.com/2011/05/parti-islam-se-malaysia-tetapi-sokong.html

    ReplyDelete